HC-CARGO - Leverandørkrav
Alle vores leverandører forventes at:
- overholde seneste version af ISO9001-standarden.
- arbejde på at blive certificeret iht. TS16949-standarderne. Leverandørerne skal løbende holde Holger Christiansen A/S informeret om forbedringer.
- dokumentere produktets kvalitet og specifikationer. Leverandøren skal vedlægge en testudskrift ved hver levering eller kunne dokumentere en ensartet produktkvalitet fra tidligere godkendte specifikationer.
- indsende et PPAP-dokument for hvert produkt. Undlader leverandøren dette, forlanger Holger Christiansen A/S, at leverandøren leverer produkter, der som minimum er i overensstemmelse med kravene/specifikationerne for OE-produkter med hensyn til funktion, kvalitet, miljø og produktionsprocesser.
- fremsende en prøve, der opbevares hos Holger Christiansen A/S i 3 år.
- levere varer, der svarer til den godkendte prøve. Produkter, som ikke svarer til de aftalte specifikationer, returneres.
- være i stand til at dokumentere, at de leverede produkter overholder EU-direktiv nr. 2000/53/EF om udrangerede køretøjer.
- forberede sig på at opnå miljøcertificering iht. ISO 14001-standarderne.
- opfylde alle relevante lovkrav vedrørende håndtering af kemikalier.
- sikre et acceptabelt arbejdsmiljø i henhold til ISO 18001-certificering.
Holger Christiansen A/S forventer, at leverandørerne allerede opfylder en række af disse krav. Holger Christiansen A/S kræver, at alt arbejde foregår under velordnede forhold, og at der hverken anvendes slave- eller børnearbejde.
Holger Christiansen A/S har til enhver tid ret til at aflægge leverandøren et uanmeldt inspektionsbesøg.
- I forbindelse med besøg hos leverandører eller mindst én gang årligt foretager indkøbsafdelingen en vurdering af alle leverandører i forhandlerkartoteket.
Bedømmelsen foretages i henhold til følgende retningslinjer:
- Bedømmelsen omfatter følgende parametre: produktkvalitet, priser, leveringssikkerhed, service, kvalitetskontrol samt købs- og leveringsbetingelser.
- Indkøbsafdelingen bedømmer produktkvaliteten på baggrund af de registrerede uoverensstemmelser. De resterende point gives ud fra indkøbsassistentens vurdering.
- Leverandøren bedømmes som værende fremragende, god, tilfredsstillende eller utilfredsstillende.